søndag 9. juni 2013

Voss-kjole i grått og rosa - ferdig

Da kan jeg endelig si at jeg er ferdig med kjolen.
Denne ble et unødvendig landtidsprosjekt for meg. Etter å ha hatt nyll tidspress på meg, til å gå til stress og voldsomt press på å få en ferdig, så ble jeg så utrolig lei, at alt annet enn å ferdigstille den ble interessant.
Men nå er den endelig ferdig, og jeg er kjempe fornøyd.


 Foran - ferdig skyllt opp.
Maskene la seg pent og der jeg hadde strammet litt mye rettet seg ut.


Bak - Jeg angrer på at jeg strikket frem og tilbake i halsen. Likte ikke den åpningen med knapp som ble bak. Hadde blitt penere om jeg hadde strikket rundt. Men men...


Detaljer - Er så fornøyd med at jeg valgte å legge opp med farge 2. Syns det gjorde kjolen ekstra spesiell


Borden i livet var jeg først ikke fornøyd med, da det så ut som at jeg hadde strammen alt for mye. Men etter å ha skyllt den opp (håndvask prog i maskinen) så rettet alt seg og ble så pent atte.


Maskesting er noe jeg aldri har gjort før. Og har fortsatt ikke gjort. Jeg prøvde meg, men med en blanding at følelsen pisslei og utrolig trett (les: var på nattevtkt), så gav jeg opp og tok meg en tur til tante Anny (min personlige strikkehjelp). Er sååå fornøyd med resultatet!


 En annen ting jeg er veldig fornøyd med er at jeg klarte å lære meg å plukke opp masker - og at jeg fikk det til å bli noen lunde pent. Også dette lærte tante Anny meg, hun har også godkjennt det.


Så her ligger hærligheten min. Gleder meg til å se mottaker i den. Men den heldige må nok vente litt til, ja den ikke er helt tørr enda, og jeg har noen nattevakter fremover.


Info:

Oppskrift: Fra heftet Dalegarn Baby Klassisk 20801 Voss
Garn: Dale Baby Ull. Grå og lys rosa
Pinner: 2 og 2,5
Endringer: Strikket vrangbord i ermene i stede for glattstrikk

3 kommentarer:

  1. Nydelig Voss-kjole.
    Ble rå flott med mønsterfargen nedert på kjolen.

    Og nei jeg blir ikke lei å se cupskakene dine de er bare rå flotte er imponert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :)
      Godt å høre at du ikke er lei end :) Leverte ei bestilling idag, og har ei ny ei på fredag, så kommer mer cupcakes snart på bloggen ;)

      Slett
  2. Så nydelig den var. Tipper mottaker liker den

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...