tirsdag 4. juni 2013

Siden sist

Nå har jeg hatt meg en liten pause pga av det nydelige været vi har hatt her i nord. Vi har hatt opp mot 30-35 grader hver dag, og da har det ikke fristet å sitte inne å blogge.
Men noe har jeg da fått gjort, da lite strikking (men det kommer)

17. mai ble en rolig dag for meg, da jeg var på nattevakt natt til 17.
Jeg og broren min fikk låne Buicken til naboen som vi dro ut å lufta oss i. Deilig når temperaturen var opp mot 25 grader og jeg hadde kledd meg for ca 5 grader.
Legg merke til hvor lite grønnt det var. Det tok bare to dager før det plutselig var helt grønt. Deilig.


Så var det disse cupcakesene. Begynner dere å bli lei?

Hadde ei bestilling til en barndåp. Jeg prøvd å gjøre det litt enkelt med hvite roser og litt blå pynt. Til slutt sprayet jeg på litt (spiselig) perlespray over toppingen. 


Enkelt og pent.
Mottakerne ble også fornøyd


 En kompis av meg hadde bursdagen den 18. mai, så da fant jeg ut at noen cupcakes måtte blir en fin gave.
De ble absolutt tatt godt imot.


Spurte kjæresten hans om hvilke farger han likte, og fikk tilbake rødt og lilla.
Så da ble det røde og lilla blomster laget i sukkerpasta.


~oOo~

18. mai fant jeg også årets første krabbe, og med den kom sommerfølelsen.
Har ikke tall på hvor mange timer jeg har stått i fjæra med rompa i været å lett etter krabber, tangsprell, sjøstjerner, fossompa ol. 
En magisk tid


~oOo~

Så fikk jeg inn en bestilling på cupcakes til en konfirmasjen.
Tema var sølv og lilla, så derfor brukte jeg sølvformer (som jeg glemte å ta bilde av) og lagde lilla topping.
Til slutt strødde jeg litt glitter over.


 Syntes de ble riktig så pene jeg


~oOo~

Så må jeg bare vise dere bestemor sin fine kompis.
Han er så liten og søt, og ikke veldig redd. Han kommer hver dag og spiser av fuglematen.
Bestemor sier det er 2 stk, men vi har bare sett en av gangen.
Søt sant?


Og så var det min største cupcakesbestilling.
40 cupcakes til en konfirmasjon

Jeg lagde 10 stk med hvite prestekrager med lilla midten og glitter på laget av sukkerpasta.
Toppingen er laget med bl.a philadelphia med sjokolade.


10 stk med skjorter og slips laget av sukkerpasta, disse laget jeg på frihånd. Ble veldig fornøyd med de.
Toppingen er den samme som de forrige


10 stk med blå blomster laget av sukkerpasta.
Toppingen er laget av bl.a vanlig philadelphia


Og så 10 stk som jeg sprøytet ut til roser, og hadde litt blå farge oppi sammen med toppingen.


Ble alt i alt fornøyd med resultatet.
Og siden jeg var invitert i konfirmasjonen fulgte jeg godt med om det ble spist mange.
Og de som ikke ble spist, ble sendt med gjestene hjem, så alle ble borte.
Absolutt godkjennt oppdrag :)


Etter en lang varm dag i konfirmasjon avsluttet vi dagen med en seiltur.
Nydelig med vind i håret og kveldssol.
Etter seilturen ble det rekekos på verandaen, men jeg hadde det så travelt med å spise at jeg glemte å ta bilde. :p

Ellers så har jeg endelig lært meg hvordan jeg plukker opp masker på kjolen, så når jeg skal på nattevakt onsdag og torsdag så satser jeg på at jeg skal få den ferdig.
*Og det er virkelig på tide*
Men så lurer jeg på, er det noen som har en fin link til hvordan man lager fine maskesting?

Ønsker dere alle en super tirsdag

7 kommentarer:

  1. Flink som vanlig m alt du gjøt

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine cupcakes du lager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) legger ned mye arbeid i de, så blir så glad når jeg får skryt for de, både pga utseende og smaken :)

      Slett
  3. du har virkeli blitt dyktig med cup cakesene dine. Skikkelig stilig er dei alle sammen. Tenker du får mye skryt av dem ja.
    Pynte kaker uansett kva det er, er ikkje min greie. Får det ikkje til. Har vel ikkje nok interesse sikkert. Er veldig imponert over dei som får til slikt så bra. Og det gjer jo du.,

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk kjære Greta. Ja jeg har virkelig fått opp interessen for cupcakes :) og det som er morsomt er at jeg får bestillinger også :)
      Men nå kjenner jeg at jeg har lyst å strikke litt mere, så skal gjøre ferdig kjolen i løpet av de neste dagene og så legge opp til noen småprosjekter. Lesster til jul kanskje. :)

      Slett
  4. Veldig flotte cupcakes du lager :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...