mandag 7. oktober 2013

Smilsjokolade cupcakes og bacon cupcakes


Jeg har i det siste prøvd ut litt nye oppskrifter på cupcakes.
Den første jeg testet var smilsjokolade cupcakes.
Nydelig smak, og ikke for mektig slik som noen andre sjokolade cupcakes fort kan bli.


Neste gang jeg baker disse tenkte jeg å putte en smilsjokolade i midten før jeg steker dem.
Tror det kan bli godt.


Den andre oppskriften jeg testet ut var jeg en smule skeptisk til
Bacon og lønnesirup cupcakes.
Men de ble faktisk kjempe gode. 
Disse er best å spise samme dagen, da det skal være sprøstekt bacon som pynt, og dette er ikke spes sprøtt dagen etterpå, men cupcakesene er like gode for det.


Disse kunne jeg også tenke meg å endre litt på neste gang. Tror nok jeg vil ha litt mer lønnesirup i, for å de litt søtere. Men kombinasjonen søtt og salt er himmelsk. Minner om pannekaker med bacon og sukker.


Hivs du har lyst å prøve disse oppskriftene, så finner du e i boken til Tone Oraini "Kakefest".

(bilde hentet fra google)

Anbefaler absolutt denne boka. Mye spennende oppskrifter og masse inspirasjon.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...