onsdag 17. juli 2013

Søte fristelser

Som nevnt tidligere ligger jeg litt etter med oppdateringene her, så da tenkte jeg at jeg kunne lage et innlegg med alle bestillingene jeg har hatt på cupcakes i det siste.

~oOo~

Jeg ble invitert i 2års dag til sønnen til søskenbarmet mitt. Han er veldig glad i Postmann Pat, så da måtte jeg selvfølgelig fikse det.


Bildene av Pat er trykt på rispapir (og kjøpt på Ebay). har klipt de ut og festet de på hvit fondant som jeg har latt tørke så de hard.


~oOo~

Så fikk jeg ei bestilling på cupcakes til en sprek 85åring.


Synes blått og lilla passer så fint ilag, og samtidig passer det bra til en kjekke herremann.
Tallene har har jeg drysset med glitter for å få en ekstra fin effekt.


~oOo~

Verdens beste Marit ble ferdig utdannet sykepleier i vår og bestillte cupcakes til avsluttningen på høyskolen. 
Samme dagen bestillte min kjære svigersøster cupcakes til avsluttningen på skolen der hun jobber, så du kan trygt si at jeg storkoste meg med ei storbestillig med masse glade farger.


Noen ganger kan det faktisk være nok å bruke en spesiell tip som dekor på cupcakesene.
Her har jeg brukt Wilton M1 og 6B


Men selvfølgelig ble det fargerik pynt på disse også.
Valgte glade farger for å representere sommer og sol. Og siden en av mine favorittfarger er rosa, så ble det en av hovedfargene.


Et lite nærbilde. Synd at fargene ikke kommer skikkelig frem.
Disse var de jeg laget til min svigersøster.


Disse var også til min svigersøster. Her har jeg brukt to av hennes favorittfarger, lilla og turkis.
Rosene er laget med Wilton tip 1B.


Ble fornøyd med disse fargene. Fondanten til de turkise blomstene har jeg farget selv med farge fra Americolor. (De har utrolig mange nydelige farger)


Og slik ble de jeg lagde til min ferske sykepleier. Marit er minst like glad i rosa som meg, så da måtte jeg lage rosa blomster og lilla roser til henne.


Lillafargen til Americolor er bare helt nydelig. 


I følge begge gikk cupcakesene som varmt hvetebrød. Bedre enn det kan det ikke ble ;)

~oOo~

Den siste bestillingen jeg hadde var til en barndåp til en søt liten pike.
Datteren til en barndommsnabo skulle døpes forrige helg, så da måtte man jo lage noe super søtt
Ble veldig fornøyd med resultatet. Lyslys rosa roser laget med Wilton tip 1B, med en mørk rosa sommefugler med små perler og masse glitter på i skøyten, og så noen blanke rosa perler på toppen.


Det gjorde seg virkelig med blondeformene. Disse er kjøpt på Ebay. 


~oOo~

Hva synes du om cupcakesene mine?
Noen tips, ros eller ris å komme med?

I neste innlegg lover jeg at det kommer strikking, til mine kjære strikkelgade lesere :)
Holder på med et babyteppe jeg strikker for tanten min som skal bli farmor. 
Er snart ferdig med det, så gleder meg til å vise dere det.
Ønsker deg en nydelig onsdag, og takk for at du tok turen innom min hobbykrok :)

4 kommentarer:

  1. Du er verkeleg ein kunstnar, altså! Eg får skikkeleg vatn i munnen av å sjå cupcakesa:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) skulle ønske jeg kunne gi alle dere lesere en smakebit :)

      Slett
  2. Nyyydelige cupcakes!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...