tirsdag 16. april 2013

Shetland lace shawl #3

På torsdag fikk jeg strikket ferdig sjalet, så jeg hev det på blokking slik at det fikk ligge over natten.
Og jeg må bare si en ting, halleluja hvor mye lettere det var å blokke med et skikkelig blokkesett!

Her er det før det ble blokket....

....Og her ser du det etterpå. Blir bestandig så overrrasket over hvor mye større det blir etter blokking.


Men jeg lurer på en ting, Nå har jeg tatt det opp og ned av strikkevesken, vist det frem osv. Og syns det har krøllet seg litt, og at mønstret er blir mindre synlig, siden det har trukket seg litt sammen. Hvordan får dere sjalet til å holde seg så fine hele tiden, uten at det krøller seg slik som på bilde?


Syns fargene var helt nydelige!


Info:
Mønster ~ HER (Ravelry link)
Pinner ~ Rundpinne 3,5
GarnNordlys fra Viking


Har jeg fortalt dere hva jeg fikk i bursdagsgave hos min kjære mamma og pappa? Vell, jeg fikk ei nyyyyydelig fanakofte, som jeg har ønska meg leeeenge :D
Den er strikket i sandnes alpakka og her i hvit og brun
På dette bildet har jeg også på meg pannebåndet jeg fikk hos marit og vottene jeg fikk av tante Ninni ♡ 
(Begge delene er selvfølgelig hjemmelaget)


 



Håper dere har en kjempe fin tirsdag 

2 kommentarer:

  1. Wow, det ble et utrolig fint sjal, med flotte farger! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) ja fargene er bare helt nydelige :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...