torsdag 15. august 2013

Cupcakes laget i august

Til dere som er innom for å se på cupcakes, om dere trykker HER så får dere opp alle jeg har lagt ut her i bloggen.

~oOo~

Disse søte rosa cupcakesene laget jeg til en barnedåp til en søt liten jente.
Valgte å lage sjokolade og banan cupcakes, toppe de med lyslys rosa topping som jeg sprøytet til roser ved hjelp av Wilton tip 1B.
Lagde også noen mørkrosa sommerfugler som jeg limte små spiselige perler på. Brukte vann som lim.


Brukte noen søte blonde-wrappers som jeg har kjøpt på ebay. De satte liksom prikken over i'en synes jeg.


Helt til slutt strødde jeg spiselig glitter på sommerfuglene og noen blanke rosa perler på toppingen. Syns det ferdige resultatet ble veldig søtt.


~oOo~

I det siste har jeg hatt lyst til å prøve ut noen nye smaker på cupcakesene mine.
Her har jeg testet ut kaffe & Cognac cupcakes og Baileys cupcakes. 
Disse laget jeg til en naustfest på Dyrøya, og de gikk som varmt hvetebrød. Fikk mange gode tilbakemeldinger på dem.
I kaffe & Cognac cupcakesene har jeg brukt ekstrakt jeg har laget selv av (selvfølgelig) kaffe og Cognac.


~oOo~

Etter naustfesten så fikk jeg meg ei bestilling på baileys cupcakes til en 60 årsdag.
Siden disse cupcakesene er litt mer eksklusive (siden jeg bruker en del baileys i både røren og toppingen) valgte jeg å ha enkel pynt på dem.


Brukte Wilton tip 6B for å få toppingen slik, og satt noen svarte blomster laget i fondant med ei gullperle i, midt oppå, og så drysset jeg gullglitter over. Alt er selvfølgelig spiselig.
Det jeg glemte å ta bilde av er formene, som også var i gullfarge.
Mottaker ble veldig fornøyd.


~oOo~

8 august ble min kjære bror 21 år. I den anledningen måtte jeg selvfølgelig lage noen fotballcupcakes å overraske han med.
Lagde noen vimpler med laget hans sitt navn på (Sif - Salangen IF)


Måtte jo også lage noen fotballtrøyer med spillenr hans på.
Disse var mer tidkrevende å lage enn jeg først hadde trodd, men men. Resultatet ble iallefall knall stilig.


Og så over til den morsomme delen. Min kjære bror er kjent for å "rive kjeft" på banen, og har noen røde kort i bagasjen.. Derfor måtte jeg lage noen røde kort til han som jeg plasserte under fotballer (disse er laget av candy melts som jeg har tegnet på med spiselig farge).
Vet ikke helt hva han syntes om disse, men medspillerne hans likte de :P


På de øverste satte jeg noen fotball-lys (kjøpt på nille til 25,-)
Gresset har jeg laget med Wilton tip 233.
Sier meg veldig fornøyd med resultatet.


~oOo~

En kompis av meg giftet seg 10 august, og jeg valgte å lage cupcakes i bryllupsgave til dem. 35 stk banan og sjokoladecupcakes ble levert til dem, som slik så de ut:


Valgte å bruke Wilton tip 1B til rosene, små svarte blomster i skøyten, med en sølvperle midt i.


Drysset også spiselig sølvstøv over blomstene, og brukte blonde-wrappers rundt cupcakesene for et helhetlig uttrykk.
Likte utseende på disse veldig godt. Enkelt, men veldig søte.
Brudeparet ble også fornøyd.


~oOo~

Til dere som bor i nærheten av Salangen og Narvik, jeg tar imot bestilling på cupcakes.
Ta gjerne kontakt med meg enten her på bloggen eller via mail:
lena_gk@hotmail.com
Du må gjerne ta kontakt om det er noe du lurer på.

Du finne meg også på instgram
lenakroken

Ønsker dere alle en super kveld



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...