mandag 22. juli 2013

Babyteppe i alpakka

I begynnelsen av juni fikk jeg et spørsmål fra min kjære tante om jeg kunne tenke meg å strikke et babyteppe for henne. Eldstesønnen hennes skal bli pappa for første gang, og hun ønsker selvfølgelig å gjøre litt stas på det. Men siden det ikke er så lett å rekke over alt man så gjerne vil lage til disse søte små, så er det greit å få litt hjelp. Så da trødde jeg selvfølgelig til.

 

Jeg startet med en gang jeg fikk garnet, og det gikk lekende lett mens man satt ute i sola å koste seg.


Alt blir så mye lettere å strikke når det kommer mønster frem.
Dette hjerte fikk meg til å tenke på det man sier: det er mye kjærlighet i hver maske


De frustrerte fruene underholdt med ofte i strikkeprosessen.
Kommer nok aldri til å bli lei den serien ^_^


Det som også er med meg hvor gang jeg har med meg strikketøyet er strikketøysmappene jeg har kjøpt hos Felisi. Kjøpte min første for noen år siden, og bruker den flitting. Men kjennte fort at en ikke var nok, så da måtte jeg ha meg en til. Kjøpte også en til min kjære mamma, også den er flittig i bruk. 


På torsdag bli babyteppet ferdig. Fikk ikke festet trådene, vasket det eller målt det før jeg sendte det videre til tante Janne. Hun skal hekle en kant rundt hele teppet før det er ferdig.
Så disse bildene ble tatt i full fart før det reiste videre.


Men jeg har gitt klar beskjed om at hun må si ifra når det er ferdig, slik at jeg kan stikke innom og ta skikkelige bilder. Så dere får nøye dere med disse bildene så lenge.


Mønster: Her
Farge: 1001
Pinne: Rundpinne 3,5

Garnet var veldig deilig å strikke med, men ikke spesielt drøyt. På dette teppet gikk det med litt over 7 nøster (litt over 350g). Vet ikke om det er normalt, men jeg synes at nøstene bare fløy. Ellers vil jeg absolutt anbefale å strikke dette teppet. Lett mønster og utrolig fint resultat.


Takk til alle dere som har tatt dere turen innom bloggen min, og tusen takk for alle de fine ordene dere legger igjen.
Og hvis du har instagram så må du gjerne følge meg der: lenakroken 



5 kommentarer:

  1. Så flink du e :D

    SvarSlett
  2. Det var og blir nok eit skikkelig elkekrt teppe. Du er flink ja. Skal tenke på det ein gong eg skal lage nytt babyteppe. Blir nok ei stund til. kjekt å ha noe å sjå på eller sitte ut når ein strikker slike ting. Men da kan det ikkje vere for varmt. Strikker berre kluter ute for tida. I alle fall emdan sola når inn på verandaen. Nyt sommeren og kos deg emd strikketøy og anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Gleder meg til å se hvordan det blir med blondekant rundt :)Her i nord er det ikke noe problem med at det blir for varmt akkurat nå. Ligger på rundt 12 grader. i går kveld var det nede i 6.. :(
      Ha en fortsatt fin sommer ^_^

      Slett
  3. Flott teppe, og takk for skryt av strikketøymapper ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...