onsdag 9. oktober 2013

Fårikålfestivalen i Dyrøy


Siste helgen i september var det fårikålfestival i Dyrøy kommune, og i den forbinnelsen arrangerer de lokalmattorg der man kunne selge div egenprodusert mat o.l
Du kan lese mer om festivalen HER

☆★☆

Jeg og min kjære svigersøster hadde stand ilag, der hun solgte kort og div strikk mens jeg solgte cupcakes.
Jeg er nok over gjennomsnittet glad i å ha kontroll over det jeg skal gjøre, og startet derfor forberedelsene over en mnd før :)
Jeg er også fæl med å gjøre ting vanskeligere enn nødvendig, men det er også slik jeg liker det.
Derfor valget jeg å lage cupcakeswrappers selv (med goood hjelp fra svigersøster og mamma).
Fant ut dette ble billigere enn å kjøpe noe lignende på ebay eller noe.


Siden det var fårikalfestival ble det selvfølgelig cupcakes med det temaet (dog ikke når det kom til smak :p)
Da jeg skulle bestemme meg for hvor mange cupcakes jeg skulle bake kom jeg første frem til 40 stk, men etter litt diskusjon med folk som har deltatt på lokalmartorget før så kom vi frem til 80 stk.


Endte opp med 91 sjokolade og banan cupcakes, og valgte å bruke 85 til lokalmattorget. (Måtte jo smake litt på godsakene før jeg solgte dem)

☆★☆

Vi var utrolig heldige med været, sola tittet frem og det ble fin temperatur (i sola).
I skyggen var det kjølig og perfekt temperatur for å oppbevare cupcakes i.
Vi valge to bord mindt på en langside, og pyntet så fint vi kunne.
Legg merke til de flotte skiltene våre!(nærbilder kommer lengre ned)  Tusen takk til "onkel" Sverre som laget dem. De satte virkelig prikken over i´en på bodene våre :)


☆★☆


☆★☆


☆★☆


Etter mye frem å tilbake ende cupcakes opp å se slik ut.
Sier meg meget fornøyd med dem.
Min lille flerkulturelle saueflokk :)


Da de kom oppi de hjemmelagde formene så de ut som små forvirra sauer som koste seg i sola.
Søtt, bokstavelig talt ;)


De er ikke bare i ulige farger, men det var både jentesauer og guttesauer, og ubestemte sauer (uten saøyfe).
Noe for en hver smak altså.


Her står flokken min å lurer på om noen vil kjøpe dem.


I forbindelse med deltagelsen på lokalmattoget fant både jeg og svigersøster ut at vi måtte finne på noen fengende navn, slik at folk kunne kjenne oss igjen til neste gang vi skal ha stand.
Mitt valg falt på Frk Cupcake, og Gunn (svigersøster) valgte GB*Cards


☆★☆


☆★☆


De første som kom å så gikk bare forbi og tittet og noen stoppet og bladde i portfolioen min.
Etter en stund var det ei som stoppet og lurte på hva dette var og om det var en form for pynt. Og da jeg sa det var kaker tok det plutselig bare av, og flokken min blitt mye mindre.


 Vi åpnet "dørene" kl 11.00, første kunden kom ca kl 11.10, og ca kl 12.10 hadde jeg solgt alle min 85 søte cupcakessauer.
Flere kom tilbake og lurte på om jeg hadde flere, og jeg måtte bare beklage å si jeg var utsoglt. Fikk gitt fra meg en del visittkort siden jeg tar imot bestillinger.
I ettertid når man sitter her å etterpåklok så ønsker jeg at jeg hadde laget flere, tror nok jeg kunne fått solgt flere, siden torget varte til kl 15.00, men det kommer en sjanse til neste år :)


Synes dette var utrolig gøy, spesielt siden jeg fikk så gode tilbakemeldinger og ikke minst siden jeg fikk solgt rubbel og bit.
Nå gleder jeg meg bare til julemarkedet :)



1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅ de var jo bare utrolig søte, skjønner de forsvant på et blunk!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...