søndag 27. oktober 2013

Cupcakes, kong vinter og halsbetennelse

Vi nærmer oss november med stormskritt, og jeg sitter her og lurer på hvor dagene ble av...
Plutselig er det slutten av desember og jula banker på døra.
Heldigvis har jeg høvelig kontroll på julegavene, har faktisk fått pakket inn 6 stk :) Ligger mye bedre ann enn i fjor. *Bank i bordet*

Det har vært litt baking de siste ukene, i form av litt bestillinger, testing og lignende.
Bakte cupcakes til et personalmøte på jobb, og fikk masse fine tilbakemeldinger.
Valgte å bake sjokolade og banancupcakes med cream cheese frosting og rosa pynt. 
Sukkersøtt


Så fikk jeg ei bestilling på cupcakes til en dåp .
Ønskene var rosa og verdig en liten prinsesse.
Fikk testet ut en ny blomstutstikker sier meg veldig fornøyd med den. Den blir nok en ny favoritt.
Med litt spiselig fargepulver ble blomsten litt me livaktig.


Er blitt veldig glad i å bruke blondewrappers rundt for å gi de det lille ekstra.
Syns selv de ble veldig søte, og fikk masse fine tilbakemeldinger fra selskapet. :)


I hjembygda skulle de ha loppemarked, og i den anledningen lurte mamma på om jeg kunne bake noen cupcakes de kunne selge til inntekt for grendehuset.
Dette sa jeg selvfølgelig ja til, da det er en super anledning for å reklamere litt :)
Sa at det var på en betingelse, og det var at visittkortene mine måtte få ligge fremme :)


Bruke samme utstikker på disse som på de forrige, men bruke blått glitter som ekstra piff. Trodde det var farge, men det viste seg å være glitter, og gav ikke den samme effekten jeg hadde tenkt, men ble fint det også.
Cupcakesene gikk fom varmt hvetebrød, og ingenting er bedre enn det :)


En godt venninne og nabo ble 25 år og en stund tilbake siden, og inviterte til bursdagsfest.
Jeg utnyttet anledningen for å teste ut en ny smak jeg lenge har tenkt på, nemmelig Red Velvet.
Skjønner godt alt fusset rundt denne smaken, for omg for en fantastisk smak, som ikke minner om noe annet!
Pakket cupcakes og gav til bursdagsbarnet, og de ble mildt sakt tatt godt imot :)


De som ikke ble med i bursdag forsvant også i rekordfart. Jeg bruker ikke å spise så mye cupcakes selv (siden jeg "smaker" på røren hele tiden), men disse spiste jeg mange av!
Har heldigvis fått bestilling på Red Velvet, så jeg får laget de igjen veldig snart, og da skal jeg gjør noen små endringer. :)


Ellers så har sommeren virkelig takket for seg og kong vinter har ankommet.
Slik så det plutselig ut en dag...
Skikkelig julestemning!


Og jeg som aldri er syk, har fått kraftig halsbatennelse...!
Å guuuud for en pine! Var innom legevakten forrige lørdag, men ble sendt hjem. Men formen ble ikke noe bedre så på mandag dro jeg opp igjen, og fikk beskjed om at jeg hadde en kraftig halsbetennelse og fikk endelig medisin.


Så den siste uken har det vært lite av alt. Har bare vandret fra senga til sofaen.
Men da føler jeg at formen er mye bedre og halsen er nesten ikke sår lengre. Så nå klikker pinnene igjen og et Shetland Lace Shawl er ferdig, og et nytt er kommer på pinnene. 
Bilde kommer når jeg har bestemt meg for hvilke som ikke skal blokkes. Et julegaveønske var nemmelig et ublokket Shetland Shawl :)

Q: Hvordan ligger du ann med julegavene? Lager du noe?

Takk for at du tok turen innom :)
Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

PS. Har du instagram?

Legg meg gjerne til. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...